Onur SAĞSÖZ / Ajans PALANDÖKEN- Aziziye Belediyesi, geçtiğimiz günlerde yaptığı basın açıklaması ve Belediye Başkanı Emrullah Akpunar’ın sosyal medya paylaşımlarıyla ilçede geniş kapsamlı bir ‘asfalt seferberliği’ başladığını duyurdu. Başkan Akpunar, "Bu yaz sezonuna asfaltla mühür vuracağız" diyerek çalışmanın startını verdiklerini ve stratejik bir hamleyle kurdukları kendi asfalt üretim tesisinde kesintisiz üretime başladıklarını ilan etti. Ancak belediyenin reklam afişlerinde ve billboardlarda fotoğraflarını sergilediği asfalt plenti şu an itibariyle aktif olarak çalışmıyor.



‘ATIL ANIT’ GİBİ DURUYOR!

Tesisin sadece fiziksel kurulumunun yapıldığı, ancak üretime geçebilmesi için doğalgaz, elektrik, su ve altyapı bağlantı projelerinin henüz hazır olmadığı iddia edilirken, ilgili kurumlardan alınması gereken aboneliklerin de tamamlanmadığı gelen bilgiler arasında.

Asfalt plentinin kurulduğu alanın arsa tahsis onayının çıkmadığı ve Bakanlık onayının bulunmadığı öne sürülürken, tesis için ÇED raporu onayının bulunmadığı ve bu nedenle Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından cezai işlem uygulandığı iddialar arasında. 2025 yılı başında İller Bankası (İLBANK) kredileri ve euro bazlı ödemelerle 100 milyon lirayı aşan bir maliyetle kurulan tesisin, enerji hatları bağlanamadığı için garanti kapsamı dışına çıkma ve çürümeye terk edilme riskiyle karşı karşıya olduğu belirtiliyor.



DÖKÜLEN ASFALT NEREDEN GELİYOR?

Belediye ekiplerinin sahada asfalt dökme çalışmalarına başladığı ve kazı-dolgu işlemlerini yürüttüğü bir gerçek. Ancak tesisin çalışmadığı göz önünde bulundurulduğunda, ‘dökülen bu asfalt nereden geliyor?’ sorusu gündeme geldi. Yaklaşık 30 bin ton asfalt için 250 milyon TL civarında bir sözleşme yapıldığı ve sahada çalışan iş makinaları ile işçilerin de aslında belediyeye değil, bu firmaya ait olduğu iddia edildi.



İŞTE CEVAP BEKLEYEN SORULAR!

*Sosyal medyada ve basında "kendi tesisimizde kesintisiz üretim yapılıyor" açıklaması yapılmasına rağmen, asfalt plenti neden çalışmıyor?

*Şu an ilçede yollara dökülen asfalt nerede üretilmekte ve hangi firmadan, hangi usulle satın alınmaktadır? Bu alım için ne kadar bütçe ayrılmıştır? 

*Tesisin ÇED Raporu alınmış mıdır, bakanlıktan kesilen bir ceza var mıdır? 

*Belediyenin borçlarından ötürü araçlarına akaryakıt almakta zorlandığı, personel maaş, mesai ve ikramiyelerinde aksamalar yaşandığı iddiaları doğru mudur?

*Doğruysa, bu büyüklükteki bir asfalt ihalesinin ödemesi nasıl yapılacaktır?

Aziziye Belediyesi’nin, bu iddialara vereceği cevap merakla bekleniyor.